Al jaren werken we graag en intensief samen met Imperial Wijnkoperij, toonaangevend importeur van Oostenrijkse, Duitse en Hongaarse wijnen. Gezamenlijk vertegenwoordigen we een groot deel van de klassieke Europese wijngebieden, met een zelfde visie. Per 1 januari a.s. slaan we officieel de handen ineen en kunnen we onze klanten – als één organisatie – nog beter bedienen.

 

Gelijke visie en aanpak

Drieëntwintig jaar geleden richtte Regina Meij Imperial Wijnkoperij op en groeide uit tot een van de meest vooraanstaande specialisten in Oostenrijkse, Duitse en Hongaarse wijnen. Haar aanpak is gelijk aan die van ons: gericht op langetermijnrelaties; ze kent elke wijnproducent persoonlijk, de betere horeca en vakhandel is de klantenkring, het uitgebalanceerde assortiment is van hoogwaardige kwaliteit. Regina: “Wat dat betreft zijn Anfors en Imperial Wijnkoperij gelijk. Maar ook praktische zaken als opslag en distributie, de manier waarop onze bedrijven zijn georganiseerd en de visie op de markt delen we. Met het oog op de toekomst is ons samengaan volledig logisch. Hierdoor maken we de organisatie minder afhankelijk van individuen, zoals mezelf. Ik ben er trots op dat ik op termijn de fakkel kan overdragen aan Hans en het team, en mijn horizon kan verbreden.”

 

Uitgebreider assortiment met klassiek Europese wijnen

Sinds 2002 richten wij ons op Italiaanse, Spaanse en sinds kort ook op Franse wijnen. Hans Bijvoets: “Imperial is onze slimme, grote zus, we zijn grotendeels samen opgegroeid. Door onze krachten te bundelen bieden we een prachtig en breder assortiment en verzekeren we onszelf van meer flexibiliteit en veerkracht. Zo kunnen we vasthouden aan ónze normen en waarden.” Per 1 januari 2018 is Anfors Imperial een organisatie. De opslag en distributie vanuit Hendriks, Amsterdam wordt gehandhaafd en de wijnkenners blijven ‘on the road’. Wel gaat Regina minder tijd besteden aan Imperial om haar horizon te kunnen verbreden. Er verandert eigenlijk weinig in de dagelijkse gang van zaken, Regina blijft zeker betrokken en grotendeels als aanspreekpunt fungeren. Wel verandert het aanbod: we bieden een vollediger assortiment uit klassiek Europese gebieden met meer dan 700 wijnen van ruim 100 wijnproducenten. Plus een groter team met specialistische kennis.

 

Praktische gevolgen voor u als klant

Wij kunnen ons voorstellen dat dit vragen oplevert. Toch verandert er niet heel veel. De site en uw inloggegevens blijven gelijk, evenals uw contactperso(o)n(en). Bestellen en leveren gaat door in de bekende cadans. Wel staan op 4 januari alle wijnen online. Ook verloopt vanaf die datum de facturatie via Anfors-Imperial. Wine Professional is ons eerste officiële gezamenlijke optreden als één bedrijf. We zien u graag op de bekende stand op 8 t/m 10 januari 2018 in de RAI. Laat u ons weten als u kaarten wilt?

 

Uw wijnen nog voor Oud & Nieuw in huis?

Bestel voor Oud & Nieuw ook uw voorraad voor 2, 3 en 4 januari a.s. want:

• op 2, 3 en 4 januari zijn we gesloten vanwege een inventarisatie

• vanaf 4 januari kan er weer besteld worden

• donderdag 4 januari is de eerste leverdag in Amsterdam

• vanaf vrijdag 5 januari wordt Nederland geleverd*

 

* Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen onder voorbehoud, kijk hier voor uitgebreide info